Tuesday, April 10, 2007

Een rustige stagedag...

Vandaag was een rustige dag op mijn stageschool. De kinderen waren gisteren vrij vanwege Pasen dus de kinderen waren vandaag voor het eerst deze week weer op school. De ochtend begon met het wekelijkse kringgesprek. De kinderen vertelden alles over hun paasweekend en wat ze allemaal hadden gedaan. Na het kringgsprek gingen de kinderen aan het werk.

Rond een uur of elf was het tijd voor mijn begrijpend lezen aan groep zes. Ik merkte dat de les erg goed ging en dat ik de tips en adviezen die ik bij mijn vorige begrijpend lezen heb gekregen erg goed kon gebruiken. Na mijn les gingen de zesde groepers weer aan het werk en voor ik het wist was het al weer tijd voor de middagpauze.

De tweede helft van de dag was niet zo bijzonder. De kinderen gingen na de pauze nog even aan het werk en na het werken gaf Mirjam nog even een aardrijkskundeles. Deze les ging over breedtegraden. Ook besprak ze de antwoorden van de opdrachten met de kinderen. Na deze les was het alweer tijd voor de kinderen om de klas op te ruimen en naar huis te gaan. Nadat de kinderen naar huis waren was het tijd voor het vaste nakijkwerk en daarna was het ook voor ons tijd om naar huis te gaan.


Kortom...wordt vervolgd!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home