Tuesday, April 17, 2007

Een super stagedag!!

Toen ik vandaag op school kwam hoorde ik dat de vader van Mirjam ernstig ziek was. Ze kwam deze ochtend wel op school maar zou om half 11 naar het ziekenhuis gaan. Op de school waren veel mensen afwezig waardoor er geen invaller ou zijn voor de klas van Mirjam. Daarom werd er besloten dat ik de ochtend zou maken afmaken en dan zou Mirjam na de middagpauze weer terug zijn. De ochtend begon verder wel goed, ik mocht van Mirjam de rondgang doen terwijl zij bij haar bureau dingen nakeek en kinderen hielp. Toen om half 11 ging ze weg. De kinderen luisterden erg goed naar mij, ze waren wel even bezig met wat uitproberen maar het bleef erg rustig. Ik had het Mirjam afgesproken dat ik met de kinderen om half 12 nog even naar buiten zou gaan dus wat dat betreft was de ochtend zo weer om.

Na de middagpauze hoorde ik dat Mirjam niet meer terug zou komen en ze vroegen mij dan ook of ik de rest van de dag de klas wilde overnemen. Natuurlijk, wilde ik dat, ik vond de ochtend alleen al super. Ik had ook weer een begrijpend lezen les staan en ik besloot om deze gewoon door te laten gaan. Dit scheelde ook weer veel werk voor Mirjam. Toen de kinderen terug kwamen van de pauze liet ik ze gelijk lezen in hun boek, zo zorgde ik voor gelijk een rustige overgang van de pauze naar de les. Toen de kinderen aan het lezen waren was het zo rustig dat ik gelijk ook mijn les voor groep zes door kon nemen. Toen schoot het mij ook te binnen dat ik er natuurlijk ook gelijk een aan groep zeven kon gaan geven, dus las ik die les ook gelijk door. Toen de kinderen ruim een kwartier hadden gelezen vertelde ik dat Mirjam deze dag niet meer naar school zou komen en wat mijn plan was voor de middag. Toen gingen de kinderen aan het werk en begon ik met mijn begrijpend lezen les aan groep zes. Kort daarna volgde ik ook mijn les aan groep zeven. Toen ik beide lessen had gegeven was het alweer half drie en liet ik de kinderen hun werk inleveren en hun spullen opruimen. Ik ben daarna nog even met ze naar buiten gegaan en de kinderen mochten ook uit op het schoolplein, zoals ze dat noemen.


Toen de kinderen naar huis waren gegaan ging ik weer naar het lokaal om alles na te kijken en het klaslokaal om te ruimen. Hier was ik best lang mee bezig omdat ik het in mijn eentje moest doen maar vond het zeker niet vervelend om te doen. Toen alles was nagekeken en de klas weer aan kant was moest ik nog een paar kopietjes maken van het een en ander en toen was het alweer half zes en ging ik naar huis. Tot nu toe was het echt de leukste stagedag ooit. Ik vond het erg leuk om de rondgang te doen in de klas en echt SUPER om een keer in mijn eentje voor de klas te staan. De kinderen luisterden zo goed naar mij en ik voelde mij ook echt de juf van de klas. Hoe volgende week zal gaan weet ik nog niet maar ik zorg volgende week weer voor een nieuwe blog.



Kortom...wordt vervolgd!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home