Sunday, May 20, 2007


Een "Crea Bea" stagedag...

Toen ik dinsdagochtend (15-05) op stage kwam zag ik dat Mirjam er ook weer was. Dit was wel een opluchting want zo kon ik in ieder geval mijn beeldende vormingsles geven. Op mijn stageschool hebben ze ook iemand die af en toe beeldene vormingslessen vezorgt en die kwam die dag toevallig ook. Maar gelukkig hadden we het zo afgesproken dat ik 's middags mijn les kon geven en dat hij het in de ochtend ging geven. Het was zo geregeld dat de helft van de klas ging bevo'en en dat de andere helft daarna aan de beurt zou zijn. Daarom was het in de ochtend erg rustig met maar een halve klas. De ochtend verliep dus erg rustig. De kinderen konden goed werken en we hebben ze goed kunne helpen.

na de middagpauze was het tijd voor mijn beeldende vormingsles. Het was een tekenles. Het was de bedoeling dat ze een plekje uitkozen van het schoolplein en dat vanuit hun verbeelding tekenen. Dat mochten ze later dan uitwerken met pastelkrijt. Na deze les was het tijd voor de tweede les. Dit keer ging ik met de kinderen naar buiten en mochten ze hetzelfde pleke van het schoolplein vanuit de waarneming tekenen. Daarna gingen we weer naar binnen om ook deze tekeningen uit te werken met pastelkrijt.

De kinderen deden goed hun best en ik vond dat ze zich goed gedroegen voor zo'n actieve les zoals deze. Je merkt snel dat wanneer ze iets mogen doen wat ze niet elke dag doen dat ze erg enthousiast raken. Verder waren ze ook erg goed bezig op het schoolplein. Ze gingen niet in de speeltoestellen en waren serieus aan het werk.

Mijn lessen namen de hele middag in beslag dus nadat we de lessen hadden nabesproken was het tijd voor de kinderen om naar huis te gaan. Daarna besprak ik met Mirjam de les, ze was naar mij idee heel erg tevreden en had eigenlijk alleen maar opbouwende kritiek waaraan ik veel had. Mirjam moest daarna na een vergadering en omdat al het nakijkwerk al gedaan was hoefde ik alleen maar de tekeningen op te hangen en zat de dag er voor mij alweer op.

Volgende week heb ik dehele week stage. En maandag, morgen dus, is het sportdag en dan ga ik helpen met begeleiden dus ik ben benieuwd...

Kortom...wordt vervolgd!!




0 Comments:

Post a Comment

<< Home