Friday, June 01, 2007

"Een perfect afscheidskado"

Afscheid

Nadat ik mij gisteravond helemaal heb suf gebakken aan cupcakejes was het vanmiddag tijd op afscheid te nemen. Onderweg had ik voor Mirjam een bosje gele rozen gekocht.
Toen ik de klas in kwam begonnen de kinderen hard te juichen, hierdoor voelde ik mij wel een beetje opgelaten. De kinderen moesten nog wel wat taakjes doen en er was nog een spreekbeurt van Milan. Na de spreekbeurt van Milan moest ik op de stoel van Mirjam gaan zitten en kwam Merwin binnen met een grote bos bloemen. Mirjam bedankte mij toen voor al mijn inzet en ze vond het erg leuk om mij in de klas te hebben. Ik kreeg vervolgens nog een hard applaus van de kinderen. Na het applaus vertelde Mirjan dat de kinderen ook nog wat voor mij hadden gemaakt. Toen kwam Kevin met een boek aanzetten, in dat boek hadden ze iets voor mij verstopt, zodat ik het niet zo zien wat het was. Ze hadden voor mij een notitieboek gemaakt met op de kaft allemaal kleine tekeningetjes. Op die tekeningetjes stonden allemaal dingen van lessen die ik heb gegeven of een afbeelding van mijzelf. Dit vond ik echt super, ik had het ook helemaal niet verwacht. Na alles kado's ging ik mijn cakejes uitdelen, dit viel erg goed in de smaak. En daarna mochten de kinderen, net zoals bij een verjaardag, vragen aan mij stellen. Dit vond ik erg leuk. Ik kreeg allemaal vragen zoals: "Hoe oud ben je?", "Waarom wil je juf worden?" en "Woon je al alleen?" Na alle vragen vertelde Mirjam nog het een en andre over het schoolkamp, de kinderen gaan aanstaande maandag al. En daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Ik kreeg allemaal sippen gezichten bij het gedag zeggen, maar toen ik vertelde dat ik nog kwam kijken naar de afscheidsmusical van groep 8 klaarde de gezichten alweer wat op. Ik vond het erg jammer om afscheid te nemen, ik merkte dat ik deze klas erg leuk vond en dat ik er al erg op mijn plek was. Merk nu ook bij het schrijven van mijn blog dat ik het best vervelend vind.

Voor nu is dit mijn laatste blog, misschien dat ik volgend schooljaar hiermee door kan gaan en anders horen jullie vast wel wat er verder met mij gaat gebeuren. Mijn andere blog blijft gewoon up-to-date. Het einde van dit schooljaar en deze zomer staat vast en zeker weer het een en ander te gebeuren...dus houdt mijn andere blog maar goed in de gaten!!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home