Thursday, November 02, 2006

1e Montessorischool in Hoofddorp

Kennismaking:
Nou, daar ging ik dan op weg naar Hoofddorp voor mijn eerste kennismaking op mijn allereerste stageschool. Nadat ik iets van een halfuurtje in de trein had gezeten kwam ik aan op het station van Hoofddorp. Daar wachtte ik op Anina, Andrea en Laetitia en samen gingen we met de bus op naar de school.

Toen we op de school aankwamen gingen we op zoek naar de directrice, nadat we haar hadden gevonden gingen we in de lerarenkamer zitten en nam de directrice alles met ons door.
Nadat we alles hadden gehoord over de school en wisten wat de bedoeling zou zijn voor komend schooljaar kregen we onze klas en mentor toegewezen.
Anina, Andrea en Laetitia werden geplaats op de andere Montessorischool in Hoofddorp, op Floriande en ik werd samen met Tessa op de 1e Montessorischool geplaatst.
Nadat we de ronde door de school hadden gedaan werd ik naar mijn onderbouwklas toegebracht en ging de rest door, ik mag stage lopen bij Juf Nel!!

Ik werd vriendelijk ontvangen door Nel en de klas en nadat Nel had uitgelegd wat ik kwam doen ging de klas verder met hun eigen werkjes en mocht ik wat rondkijken.
Ik dwaalde eerst wat ongemakkelijk rond in de klas, niet echt wetend wat te doen, maar toen ik eenmaal een praatje had gemaakt met een paar kinderen voelde het goed aan en kwamen er zelfs twee meisjes op mij met de vraag of ik hun kon helpen.
Vervolgens werd er rond een uur of half twaalf opgeruimd en gingen we in de kring zitten, Nel las een verhaal voor uit Jip en Janneke over pannenkoeken en vervolgens ging we er een liedje over zingen...."Elsje Fiederelsje zet je klompjes bij het vuur..."

Nadat de kinderen begonnen met het pakken van hun lunch besloot ik om weg te gaan.
Het was een interessante ochtend en ik verheug me nu al op as dinsdag want dan begint het echte werk!!

Kortom....wordt vervolgd!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home