Tuesday, November 14, 2006

14e Montessorischool de Jordaan in Amsterdam

Verandering van school:
Ik was eerst geplaatst op een school in Hoofddorp, maar omdat ik daarmee niet zo blij was is het mij gelukt om een stageschool in Amsterdam te vinden. Ik ben nu geplaatst op de 14e Montessorischool de Jordaan in Amsterdam, de school zit in de Elandsstraat, vlak bij de Rozen- en Prinsengracht.

Mijn eerste dag op deze school was op dinsdag veertien november en ik loop nu stage in een middenbouw bij Relinde. Ik had met Relinde om acht uur afgesproken zodat we wat tijd hadden om het een en ander door te nemen voordat de kinderen kwamen, die kwamen tussen half negen en kwart voor negen. Wat heel leuk was, was dat de wanneer de kinderen 's ochtends binnenkomen ze je heel netjes een hand geven. Toen alle kinderen allemaal binnen waren ging Relinde kijken of iedereen er was, dit deed ze door de de kinderen alfabetisch op te noemen en dan moesten de kinderen op de vraag: "Wat heb je gisteren avond gegeten" antwoord geven. Daarna was het mijn beurt en moest ik mijzelf voorstellen, nadat ik mijn verhaal had gedaan schoten vele vingers omhoog met allerlei vragen over hoe oud ik was of de vraag of ik bij hun in de klas kwam terwijl ik dat net had verteld en natuurlijk de kinderen die zelf zomaar wat wilden zeggen.

Toen de klas eenmaal was opgestart ging ik een beetje rondkijken bij alle tafelgroepjes en rond een uur of elf gingen de kinderen naar buiten. Daarna gingen ze nog even werken en rond een uur of twaalf hadden de kinderen middagpauze. Ik had toen ook ruim een uur pauze en om kwart over een had ik een gesprek met de stagecoachen en de overige stagiares. In het gesprek bespraken we wat er verwacht werd van ons, wat onze verwachten waren en allerlei andere zaken.

Toen ik terug in de klas kwam waren ze alweer druk aan het werk, een deel van groep vier was ook schoolzwemmen dus het was een stuk rustiger. Toen alle kinderen uit eindelijk weer in de klas terug waren, eentje kwam trots terug met een zwemdiploma, gingen we met zijn alle opruimen en sloten we de dag af met het voorlezen uit het boek "Grimm", een paar spelletjes en een eingesprekje. Maar voor mij en Relinde was de dag nog niet afgelopen, we moesten het lokaal nog opruimen en nog al het werk van de kinderen na te kijken, wat trouwens erg leuk was om een te doen. Het was een interessante dag en verheug me nu al op volgende week!!

Kortom....wordt vervolgd!!



0 Comments:

Post a Comment

<< Home