Tuesday, March 13, 2007

Beestenboel...

Vandaag was het voor de zesde en zevende groepers tijd voor een begrijpend lezen toets. Omdat Mirjam bij de toets aanwezig zou zijn ging ik met een paar achtste groepers op de gang werken aan hun werkstukken. Dit was erg leuk om te doen, sommige kinderen wisten nog niet waar ze hun werkstuk over wilden gaan doen en ik heb hun geholpen bij het kiezen van een onderwerp. Toen ze klaar waren met de toets was het alweer tijd voor de kleine pauze en gingen de kinderen nog even aan het werk.
Na de middagpauze was het eerst tijd voor de spreekbeurt van Tosca. Zij hield haar spreekbeurt over wormen, een erg apart onderwerp, maar zij had zeker haar best gedaan. Ze had zelfs een paar wormen mee naar school genomen in een "Tupperware bakje". Na de spreekbeurt van Tosca gaf Mirjam nog een les over ongewervelde en weekdieren. De kinderen moesten hierbij als opdracht wormen en mosselen onderzoeken. Dit zorgde wel voor wat drukte in de klas omdat sommige mosselen nog leefden en dus niet open wilden gaan.
Toen alle kinderen hun opdrachten af hadden was het alweer tijd om op te ruimen en om naar huis te gaan. Nadat de kinderen naar huis waren gegaan besprak ik nog even het een en ander met Mirjam voor volgende week en was het voor mij ook tijd om naar huis te gaan. Volgende week ga ik mijn eerste les geven en dan komt ook mijn stagementor kijken voor een beoordeling. Dat wordt dus nog spannend!!

Kortom...wordt vervolgd!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home