Wednesday, December 20, 2006

Bijna Kerstvakantie...

Laatste échte stagedag van het jaar
Deze week ging ik voor de bijna laatste keer dit jaar naar mijn stageschool. Ik had vandaag voor in mijn eigen stage niks bijzonders gepland. Toen de kinderen de klas in kwamen gingen ze gelijk aan de slag, de hele morgen hadden de kinderen hard gewerkt. Aan het einde van de ochtend ging ik nog met een klein groepje kinderen sterren vouwen omdat die de week ervoor ziek waren of moesten zwemmen. Alle sterren hangen nu op de ramen en het ziet er erg gezellig uit. Voordat ik het wist was het al weer twaalf uur en had ik een uurtje vrij. In de pauze sprak ik af met Jessica, zij is juf in een kleuterklas en ik had met haar afgesproken om deze dag een gymles met vier activiteiten te doen in haar klas. We spraken even door of we alles hadden en spraken een tijd af.

Na de pauze ging ik weer naar mijn eigen klas en deed daar mijn ronde door de klas. Relinde gaf nog een lesje aan groep vijf en ik hielp groep drie met hun "Pennenstreken" zo heten hun schrijfschriften. Toen rond kwart voor twee ging ik naar het andere gebouw voor mijn gymles, eerst ging ik nog wel even de klas in om mij voor te stellen. Het was een erg klein klasje in vergelijking met mijn stageklas maar er waren ook een paar kinderen ziek. Toen de gymles leeg was, er zat nog een klas voor, ging ik mijn activiteiten neerzetten. Later kwamen ook de kinderen en begon ik met de les. Ik had van Jessica een trommeltje gekregen waardoor ik op een makkelijke manier de aandacht van de kinderen kon krijgen. Ik legde alle activiteiten uit en verdeelde de kinderen over de vier activiteiten, daarna mochten ze beginnen. Na zo'n vijf minuten mochten de kinderen door draaien en deden ze een andere activiteit. Zo'n gymles geven is best moelijk, je moet zoveel dingen in de gaten houden en er gebeuren altijd onverwachte dingen. Toen alle kinderen de vier activiteiten hadden gedaan gingen we met zijn alle opruimen en deden we tot slot nog een soort van hoepel-stoelendans.
Toen de gymles was afgelopen ging ik nog even mee de klas in helpen de kinderen aan te kleden en toen ging ik weer naar mijn eigen klas. Daar waren de kinderen al weg. Ik hielp Relinde nog met het ophangen van de lampjes en keek het werk van de kinderen na. Ik ga donderdag nog even naar school om in dezelfde kleuterklas een activiteit bewegen op muziek te geven en dan ben ik echt klaar en heb ik vakantie.

Het was een zware en indrukwekkende dag en verlang nu wel even naar vakantie. Jullie horen denk ik dus een tijd niks van mij, misschien dat ik donderdag nog wel even een posting doe en anders is mijn eerste stagedag in 2007 pas op dinsdag 6 januari. Dat wordt waarschijnlijk ook mijn laatste in de klas van Relinde want kort daarna, er vallen daarna ook wat weken uit vanwege de tentamens die ik heb, ga ik naar de bovenbouw dus dat is weer heel wat anders...

Kortom wordt...vervolgd!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home