Tuesday, February 13, 2007

Van Marco Polo tot Willem Barentsz
Vandaag was mijn tweede stagedag in de klas van Mirjam. Ik had Mirjam nog niet ontmoet omdat ze vorige keer ziek was. Ook had ik groep acht nog niet gezien omdat die vorige week cito toets hadden. Maar alles verliep prima. De achtste groepers vonden het allemaal wel interessant. We begonnen de ochtend met werken en Mirjam en ik deden onze ronde. De kinderen werkten de hele ochtend goed door. Om elf uur moest ik even weg omdat ik een bespreking had met de stagebegeleiders en de andere stagiares. Daarna was het alweer tijd voor de middagpauze.

Voor de middagpauze had Mirjam toen ik weg was iets verteld over de Nieuwe Tijd dus toen de kinderen 's middags weer terug kwamen van hun lunch gingen ze aan de slag met een van hun opdrachten over de Nieuwe Tijd. De kinderen moesten een poster maken over een belangrijke ontdekkingsreiziger. Sommige kinderen maakten een poster over Christoffel Columbus, Amerigo Vespucci of andere weer over Willem Barentzs. Na een middag hard werken lukten het de meesten kinderen om de poster af te ronden. Daarna ruimden we alles op en waren de kinderen vrij.

Nadat de kinderen vrij waren om kwart over drie ging ik samen met Mirjam naar het schoolgebouw aan de overkant. Daar hadden we om kwart voor vier een vergadering met alle bovenbouw leerkrachten. De school heeft drie bovenbouwen en heeft in totaal vier leerkrachten. In totaal waren we met zijn zevenen want er waren ook nog andere stagiares aanwezig. In de vergadering bespraken ze allerlei zaken, zoals bijvoorbeeld de cito eindtoets van afgelopen week en andere belangrijke zaken.

Het was weer een lange maar erg leuke dag. Volgende week moet ik een hele week stage lopen dus dan horen jullie vast weer wat van mij.

Kortom...wordt vervolgd!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home